خواص و مضرات کیوی
نوشته شده توسط : ادمین

خواص و مضرات کیوی

خواص و مضرات کیوی , خاصیت ها و فواید کیوی , عوارض و زیان های کیوی , o hw d d

خواص و مضرات کیوی

کیوی یک میوه تخم مرغی شکل می‌باشد که رنگ پوست آن قهوه‌ای و گوشت آن سبز کم‌رنگ است. نام دیگر کیوی انگور فرنگی چینی می باشد. درخت کیوی در آب‌وهوای معتدل رشد می‌کند. در این بخش می‌خواهیم در مورد فواید کیوی مطالبی را برای شما قرار دهیم.

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات کیوی را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص کیوی و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های کیوی

درمان یبوست

تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که کیوی به‌‌عنوان یک ملین عمل کرده و می‌تواند برای درمان بیماری یبوست بسیار مفید باشد. شما می‌توانید برای افزایش حجم مدفوع کیوی میل کرده و به دستگاه گوارش خود کمک کنید.

کاهش ریزش مو

در این میوه ویتامین‌های سی و ای به‌وفور یافت می‌شود و می‌تواند برای پیشگیری از ریزش مو مؤثر باشد. کیوی دارای منیزیم، روی و فسفر است که باعث تقویت رشد مو می شود.

کاهش وزن و لاغری

کیوی به‌‌عنوان یک میوه کم کالری شناخته‌شده که باعث افزایش چربی سوزی شده و چون سرشار از فیبر می باشد وزن را کاهش می‌دهد.

قوای جنسی مردان

این میوه یک منبع غنی از روی بود که باعث افزایش تستوسترون در مردان شده و چون حاوی اسید آرژینین است برای درمان ناتوانی‌های جنسی در مردان مؤثر است.

جوان سازی پوست

در این میوه ویتامین سی به وفور یافت می‌شود که باعث افزایش تولید کلاژن در پوست شده که از چین‌وچروک پوست جلوگیری می‌کند و باعث جوان‌سازی پوست می شود. شما برای این امر می‌توانید یک عدد کیوی له‌شده را با نصف آووکادو و یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و بر روی صورت خود به مدت پانزده دقیقه قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید.

پیشگیری از آنفولانزا و سرماخوردگی

همان‌طورکه گفته شد کیوی دارای ویتامین سی فراوان و آنتی‌اکسیدان زیاد می باشد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای جلوگیری از بیماری‌های مختلف مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مفید است. کیوی دارای خاصیت ضد باکتریایی در برابر استافیلوکوک اورئوس و استافیلوکوکوس پیتوژنز دارد و برای جلوگیری از گلودرد و سرفه مفید می باشد.

کاهش فشار خون

کسانی که فشارخون بالا دارند می‌توانند از پتاسیم موجود در این میوه کمک بگیرند و میزان سدیم خون بدن خود را کم کنند که همین امر باعث کاهش فشارخون می شود.

درمان آکنه و جوش

کیوی دارای خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی بوده که چربی پوست را کنترل کرده و برای درمان بیماری آکنه مؤثر است. بهتر است برای این امر یک کیوی را با یک قاشق چای‌خوری آب لیموترش مخلوط کرده و آن را روی صورت خود قرار دهید و پس از پانزده دقیقه با آب سرد بشویید.

مفید برای کودکان

کیوی یک میوه عالی برای کودکان می‌باشد که دارای ویتامین سی، کلسیم، منیزیم، آهن و سدیم است که برای رشد نوزادان و کودکان مؤثر است. ویتامین سی موجود در این میوه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان می‌شود و از زخم‌ها پیشگیری می کند.

کاهش قند خون

این میوه دارای شاخص گلیسمی کمی بوده و پس از خوردن قند خون فرد را افزایش نمی‌دهد و یک میوه مناسب برای دیابت و کاهش قند خون محسوب می شود.

رفع سیاهی دور چشم

کیوی به‌‌عنوان یکی از میوه‌های مفید در درمان خانگی رفع سیاهی دور چشم است. کیوی را حلقه حلقه کنید و ده تا پانزده دقیقه بر روی چشم‌های خود قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید.

عوارض و زیان های کیوی

حساسیت و آلرژی

آلرژی به میوه کیوی می‌تواند باعث ایجاد علائم مختلف مانند آب‌ریزش بینی، خارش چشم، تورم و حتی شوک آنافیلاکسی شود.

 





:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: